Pages

Friday 13 January 2012

Aku bukan lari aku sepi

Setalah sekian lama aku berdiam tanpa bertindak.. Itu lebih perit rasanya jarum menusuk ke kaki ku semasa xcident dlu..Takkala sejuk tangan ku mula berdenyut2.. senggal rasanya.. tapi semua itu x der orang yang tahu.. sakit sendiri tanggung sendiri tapi Allah sentiasa mendengar rintihan aku.. 


Aku bukan suka melalui semua ini sendiri tapi tak terdaya untuk aku memberi tahu mereka..
Sesungguhnya sakit itu nikmat..
Tanpa rasa sakit/kecewa di hati tak akan merasa sembuh/kegembiraan..
Kegelapan itu akan dihiasi cahaya..

aku buat keputusan itu bukan bermakna aku mahu lari tapi sekiranya aku terus berdepan makin sepi..biarlah aku diam diri tanpa sepatah kata.. walaupun aku x suka aku buat kerana Allah telah berkata  "janganlah kamu menyukai sesuatu dengan berlebihan sesungguhnya kamu akan membencinya, dan sebaliknya"
Biarlah aku menikmati hidup seperti orang yang biasa,yang hidupnya sederhana tiada istimewa dimata manusia tetapi istimewa dimata ALLAH..
jika dibandingkan dengan bidadari, jauh berbeza kerana bidadari suci seperti mutiara didasar laut yang tidak pernah disentuh.. dengan pakaian baru ini aku akan pastikan bidadari mencemburui diriku..
"Ya Allah, Ya Tuhanku,Engkau tidak ciptakan semua ini dengan sia-sia,Tapi kerana  Engkau sayang kepadaku"


Insyallah :)

No comments:

Post a Comment